2012. január 30., hétfő

Macskajáték a menhely lakóinak

Nem tartozom éppen a mintaönkéntesek közé, akik minden héten kimennek segíteni valamiben a HEROSZ Fejér megyei menhelyére Székesfehérváron, de amikor tudok rá időt szakítani elmegyek a közös vasárnapi kutyasétáltatásra, vagy valamelyik szervezett programra.


Múlt héten úgy döntöttünk a kolléganőmmel, hogy macskázni megyünk ki a menhelyre. Ahogy a menhelyi kutyáknak fontos az, hogy megtanuljanak pórázon sétálni és jól kimozogják magukat, a benti cicáknak is fontos, hogy ne féljenek az emberektől, megszokják a közelségünket és újra bizalmukba fogadjanak, hiszen így sokkal könnyebben talál majd új gazdira, mint egy félős cica. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen látogassák a cicaházat is az önkéntesek és foglalkozzanak a cicusokkal.

Mielőtt kimentem megkérdeztem a dolgozókat, hogy éppen miben van a legnagyobb hiány a macsekok háza táján (ezt mindig érdemes megkérdezni, mert folyton változó). Jelenleg bolha nyakörvre, vitaminra és játékra van szükségük. Az első kettőből be is szereztem egyet-egyet (tudom, hogy nem sok, de ennyi fért a keretbe és sok kicsi sokra megy, senki ne szégyelljen kevés adománnyal a menhelyre menni, mert mindennek örülnek), amit még megtoldottam egy táppal is. Játékot viszont nem akartam boltban venni. Rengeteg anyagmaradék és kellék van itthon, úgy döntöttem, hogy azokból kitalálok valamit.

Háromféle játék született, mindegyikből 2-2.
Filcből egeret varrtam nekik, aminek a farka rugalmas 'bugyigumiból' készült, amit imádnak húzkodni a macskák.


Levágott nadrágszárból és egy kis anyagmaradékból készültek ezek a torzonborz játékok. Cikk-cakk ollóval téglalapokat vágtam, amiket középen szorosan összekötöttem.


A harmadik sem volt túl bonyolult: reklámújság egy oldalát alaposan összegyűrtem labdává és szorosan átkötöttem a gumiszalaggal, végül néhány helyre rövidebb szalagokat is kötöttem rá.


Természetesen minden játékot minőségellenőrrel teszteltettem, mielőtt kivittem volna a menhelyre. :)

Az egeret nem akarta lerakni :)
My cat tested the toys first
Szóval az előzetes tesztek jól sikerültek. Nagy örömömre a menhelyi cicák lelkesedése még a vártnál is nagyobb volt. Ahogy megkapták a játékokat, rögtön elkezdték nyúzni őket. Amíg ott voltunk mancsról-mancsra jártak, egy perc pihenőjük sem volt a játékoknak. Mintha csak erre vártak volna...

Rögtön lecsapott az egérre :)
At the animal shelter the cats started to play with the new toys immediately, and didn't want to stop.
Volt közönség,
We had a big audience,
de a fekete cicusok voltak a legjátékosabbak.
but the black cats liked it the most.
Lehet, hogy néhány hét múlva vihetem az újabb játékokat?
Maybe I should bring new toys after some week?
A menhely látogatás most is jól sikerült. Én vittem játékokat meg néhány adományt és kaptam sok-sok dorombolást, meg vidám ugrálást. :) Szerintem megérte.
Mindig abban bízok, hogy ezeknek a cicusoknak hamarosan lesz gazdijuk és otthonuk, ahol nap mint nap részesülhetnek a szeretetben és törődésben.

Egy menhelyet sokféleképpen lehet támogatni. A legjobb talán az, ha felelős állattartók vagyunk és ezt várjuk el ismerőseinktől is, erre neveljük gyerekeinket is. A legfontosabb, hogy kerüljük el a nem kívánt szaporulatokat!
Aki szeretné a fehérvári HEROSZ menhelyet támogatni, számtalan lehetősége van rá: 1%, pénz, tárgyi adomány, önkéntesség, ideiglenes gazdi stb. Erről bővebben itt. (A honlapon az összes benti kutya és cica aktuális listája is megtalálható.)

Facebookon is megtalálható a HEROSZ Állatotthon Székesfehérvár és a Herosz Állatotthon Macskaklub is, ahova az újonnan bekerült macskákról is mindig írnak.

Mindenkinek ajánlom, hogy támogassa a fehérvári HEROSZ menhelyet, mert nagyon megbízható és sokat tesznek az állatokért, vagy egy hasonlóan megbízható menhelyet a saját lakókörnyezetében, amit személyesen is le tud ellenőrizni.

U.i.: A nap nyertese persze megint a saját cica lett, aki annyira megszerette a barna egeret, hogy este még neki is kellett varrnom egyet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése