2012. január 2., hétfő

Az újévi lencse valódi gyümölcslével

Az új évet természetesen lencsével köszöntöttük, ezúttal a vörös változatával.
A januári Praktika magazinban találtam egy Vöröslencse-saláta receptet, amit most veletek is megosztok, ahogy én csináltam:


Hozzávalók (2 főre):
20 dkg vörös lencse, 1 gerezd fokhagyma, 1 babérlevél, só, póréhagyma
öntethez: 1 fej fehér hagyma, 1 ek. olívaolaj, 2 ek. citromlé, 1 kk. balzsamecet/borecet (vagy ami van, én valami mézes ecetet találtam itthon), 2 kk. méz, 1 dl víz, só

A vörös lencsét enyhén sós vízben kell megfőzni, hogy jól ellepje, együtt a babérlevéllel és a fokhagymával (ezek mennyisége ízlés szerint változtatható). 10-20 perc elég is neki, attól függ ki mennyire puhán szereti.
Közben össze lehet kevergetni az öntethez valókat egy nagy tálban. A hagymán és a són kívül keverj össze minden hozzávalót alaposan, utána mehet bele az apróra vágott hagyma (ha nem szereted erősen, meg is fonnyaszthatod kicsit előtte) és ízlés szerint a só. Ebbe már öntheted is a lecsöpögtetett lencsét.
Tálaláskor grillezz vagy sütőben olvassz sajtszeleteket kenyérre, a sali tetejére pedig szórd rá a karikára vágott póréhagymát.

Mi igazi gyümilevet csináltunk hozzá körtéből, banánból, narancsból és kiviből egy botturmix segítségével. Mivel amúgy nem viszem túlzásba a gyümölcsfogyasztást sajnos, ez nagyon jó és finom módja volt a gyümölcsbevitelnek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése